Wednesday, July 22, 2009

Perangkap Lalat Buah Model 2

Model 2



Perangkap lalat buah model kedua ini telah diuji keberkesanannya. Ia lebih berkesan daripada model yang pertama kerana lalat buah tidak mudah terlepas keluar apabila sudah memasuki perangkap. Cotton bud yang dicelupkan dengan Fly Attack akan menarik perhatian lalat buah memasuki perangkap.




Peringkat awal semasa mereka perangkap ini saya perhatikan sifat lalat buah nie. Bila lalat buah nie masuk perangkap, ia tidak akan jatuh serta merta ke dalam air yang bercampur racun serangga. Lalat ini akan berlegar di dalam botol untuk mencari jalan keluar. Lalat buah nie akan terbang ke atas dan ke bawah berulang kali. Apabila ia tersentuh sesuatu, ia akan terbang pada arah bertentangan. Jadi sebab tu la lubang masuk lalat nie dilebihkan ke dalam supaya apabila lalat buah nie tersentuh muncung botol tu, ia akan berpatah balik. Jadi, susah la ia nak keluar.



Satu lagi, apabila sudah banyak lalat buah yang masuk perangkap mudah saja cara membunuhnya. Spray jer dengan Shieldtox. Gerenti mati lalat tu.



Satu lagi untuk menarik lalat buah masuk ke dalam botol, lekatkan plastik kuning pada botol mineral tu.



Kalau ada rakan-rakan yang mempunyai model lain, boleh email kepada saya. Nanti saya masukkan ke dalam blog nie untuk kita kongsi bersama.



Fly Attack (nama baru) = MosQ Attack (nama lama)




post signature

0 comments:

Ex4 to Mq4 services system Your Internet Cash Generator

Lite Forex

Fertirion

  © Cilipadi's Art Design Copyright by 2008-2009

Back to TOP